Wie drijft, die blijft … communiceren
Dat Limburg dé fietsprovincie bij uitstek is, weet elke eigenaar van een tweewieler inmiddels wel. Maar een nieuwe fietsbeleving? Dat blijft groot nieuws! Als communicatiepartner van Terhills wisten we dan ook dat we groots moesten uitpakken met de communicatie van ‘Fietsen tussen de Mijnterrils’.- Advertenties
- Merkversterking
- Online ontwikkeling
Bike with the flow
De S-vorm van de brug (die de heuvels van de terrils nabootst) zorgt voor een organische flow doorheen het landschap en werd dé ster van onze video- en fotografie. De beelden spraken voor zich! Even onmisbaar als knappe plaatjes was communicatie op de website: als extra, vast onderdeel van terhills.be zorgden we voor een gloednieuwe webpagina binnen de website. Ook een nieuwsbericht om de lancering te vieren en te delen met bezoekers van de (web)site werd geschreven en geïntegreerd.
Van nationale media tot sociale media
Aanvullend op de aanwezigheid van het nieuws in de nationale media, zetten we een online socialmediacampagne op via Facebook/Instagram om de bekendheid verder te vergroten. Doelpubliek: toeristen met interesse in buitenactiviteiten, en fietsen natuurlijk. Tot slot zetten we de puntjes op de i van info met infokaarten en infoborden die ter plekke voor verduidelijking en de kortste weg naar de nieuwe attractie zorgen.
Full service dus, en die communicatie-aanpak bleek – net zoals de fietsbrug zelf – een succes: al meer dan 26.000 bezoekers reden het parcours van ‘Fietsen tussen de Mijnterrils’ en lieten zich verwonderen door het weelderige landschap. Het ontdekken waard!