Direct naar inhoud
3 Vacatures

5 rake vragen aan … senior strateeg Martine

Aan rake communicators geen gebrek in ons team, maar soms graven we graag wat dieper in de geest(drift) van onze collega’s … Wat raakt hen tijdens en buiten de werkuren? We vroegen het aan Martine, de muzikale mama van Marloes en onze strateeg sinds 2019. Vijf vragen. Vijf antwoorden. Vijf keer raak!

1. Welk familiemoment raakt je? 

Martine: “Mag ik er maar één kiezen? Het moment dat ik ten huwelijk werd gevraagd tijdens een kampeertrip in de Ardennen in 2019 of de geboorte van onze dochter in 2021. Maar wanneer ik gewoon een etentje geef voor familie, is er altijd een moment dat ik zie dat iedereen content aan het eten en drinken is. Dan ben ik ook intens tevreden!”

2. Welk boek heeft je echt kunnen raken?

Martine:Mijn moeder wil mijn naam niet weten van Christel Jansen, een waargebeurd familiedrama dat zich afspeelt tijdens WOII. Niet zozeer de oorlog, maar de omgang van de moeder met haar kinderen – en vooral het gebrek daaraan – maakt het een heel aangrijpend verhaal. Maar ook Sneeuwvlokken in Teheran van Marjan Kamali, over een Iraans gezin dat vlucht naar Amerika, vind ik een aanrader.”

3. Welke podcast heeft de kracht om jou te raken? 

Martine: “Hoewel er tegenwoordig veel leerrijke podcasts zijn, blijf ik toch altijd teruggrijpen naar één van mijn favorieten: De Volksjury. Vooral tijdens huishoudelijke klusjes of in de auto luister ik geboeid naar hoe de presentatrices het over onopgeloste moordzaken hebben. Met meer dan 400.000 luisteraars per maand, ben ik blijkbaar niet de enige!”

4. Welke citytripbestemming raakt je?

Martine: “Dan ga ik voor mijn mediterrane lievelingsstad: Madrid! Ik heb tijdens mijn Erasmusperiode veel tijd gespendeerd in een dorp in de buurt én er nadien ook nog eens twee van mijn leukste citytrips ooit beleefd.”

5. Welke Impuls-campagne raakte jou?

Martine: “De guerrilla-acties voor Boerenbond: die tijdens de voorjaarskoersen en die met de grasmat voor de ambtswoning van de bevoegde minister in Brussel. Dit is niet creativiteit zonder meer en ook geen strategie pur sang. Het is een combinatie van de twee. Zo zie je maar wat je kan realiseren wanneer creatives en strategen vanaf de start nauw samenwerken!”

https://impulscommunicatie.be/wp-content/themes/impuls