Value for money, met Valueselling Consulting
- Merkversterking
- Online ontwikkeling
- Vormgeving
Laat ons je voorstellen aan Valueselling Consulting, een toonaangevend consultancybureau gespecialiseerd in geavanceerde salestechnieken. Al verkocht? Impuls gaat toch graag nog een stap verder.
Voor deze ambitieuze klant ontwikkelden we een merktransformatie met een internationale positionering én een onderscheidende identiteit Het vernieuwend format ‘Sellmates’ vormde daarvoor het creatieve uitgangspunt. En ja, het was raak!
Met de s van schaalbaar en sympathiek
Sellmates zijn kleurrijke en dynamische figuurtjes geïnspireerd op het logo van de klant (ook van Impuls-makelij!). Deze drie “personages” geven een gezicht aan de sales-consultancydiensten van Valueselling Consulting en helpen ons als communicatiepartner met de storytelling. Ze vertellen het verhaal van onze klant, recht vanuit de kern van het klantverhaal.
Dit format biedt dan ook een breed speelveld aan mogelijkheden om de merkidentiteit consistent te versterken naar de buitenwereld toe, en deze verder uit te bouwen op een herkenbare manier. De mogelijkheden zijn eindeloos!
Heerlijk helder
De eerste concrete toepassing van onze Sellmates was de gloednieuwe explainer video. Onze nieuwe personages kregen de hoofdrol en bieden hapklare info over de diensten van Valueselling Consulting op een heldere en attractieve manier: geanimeerd. Want visualisatie overtuigt! De herkenbaarheid van het merk kreeg nog een extra boost dankzij de stijlkeuze en het kleurgebruik, terwijl we complexe salesconcepten eenvoudig aan de man (of vrouw brengen).
Van communicatie tot conversie
De laatste stap? Een spraakmakende website waarin we onze Sellmates en explainer video verwerken. De strategie achter de creatie van de nieuwe website was snel duidelijk: conversie, conversie, conversie. We maakten er een punt van de USP’s van de klant direct duidelijk te communiceren op de homepagina, zodat hun impact kracht wordt bijgezet vanaf de eerste klik. Positieve resultaten in termen van conversieratio’s, check! Maar ook de gebruikerservaring en merkconsistentie werden niet uit het oog verloren. Voor zo’n website ben je op 1,2,3 verkocht, niet?