Direct naar inhoud

Achter de schermen van communicatie die raakt

Wat wist jou onlangs te raken? Welke tekst, beeld, blog, e-mail of bericht bleef jou bij? Wat kon jouw aandacht écht trekken? In een digitale wereld met een overload aan boodschappen is er maar één sleutel tot succes: communicatie die raakt. Of toch als je het aan Team Impuls vraagt. En daarom maakten we er dan ook maar meteen onze baseline van. 

Een nieuwe baseline, een nieuw bureau? Niet bepaald, want onze beproefde aanpak die blijft gelijk. Toch waren we als bureau toen aan een nieuwe lijn, een uitgesproken identiteit. Want dag in dag uit is ons team in de weer om de merken waarvoor we werken lading en identiteit te geven. Maar onze eigen branding? Tja, dedicated als we zijn kwam de klant toch écht eerst.

Een passende positionering

Als merk ga je – wij dus ook – op zoek naar een positionering die écht bij je past. En daarvoor vertrek je best vanuit de kern van je bedrijf. Die kern proberen we vervolgens te vatten in een duidelijk verhaal. Al is dat met zo’n veelzijdig team als dat van ons niet altijd evident. Toch vonden we enkele spontane brainstorm- en strategiesessies later dat verhaal. Niet alleen in onszelf maar ook in onze klanten.  

Want we mogen dan wel rasechte Limburgers zijn (what you see is what you get), diep vanbinnen zit er in elk van onze medewerkers wel een hele brok passie en positivisme. En als je echt tot in de kern doordringt, ontdek je op de koop toe nog een vleugje idealisme.

Dat idealisme vinden we ook — niet toevallig — meer en meer terug bij onze klanten. Ze hebben een visie. Ze weten waarom ze bestaan. Meer nog, ze hebben een higher goal. Op hun manier de wereld warmer maken of beter achterlaten voor zij die nog moeten komen, dát is wat hen drijft. En daar vinden ze een raakpunt met onze medewerkers. Ze zijn klaar om impact te maken.

Op de archetypeschijf van Jung zou je ons dan ook als de magiër kunnen typeren, als katalysator voor onze klanten. We zien dingen bij onze klanten die ze zelf niet (meer) zien en brengen die op de best mogelijke manier naar buiten. We stellen doelen samen, niet alleen om van te dromen maar ook om écht voor te gaan.

In de kern geraakt

Het enige dat nog ontbrak? Een straffe baseline, die ons verhaal kracht bijzet. Net zoals onze nieuwe positionering, moest deze het Impuls-verhaal vertalen. Klaar om impact te maken, klaar om te raken. Of met andere woorden:

Communicatie die raakt.

In het hart. In relevantie. Maar ook in de targets.

Resultaatgericht streven naar communicatie die uitblinkt op vlak van relevantie. Communicatie die telkens weer de bullseye wil raken, maar ook naar communicatie die je aan het denken of in beweging zet. Daar streven we bij Impuls naar. Vandaag … maar steeds met de blik op morgen.