AMBITIE KRIJGT BOOST BIJ IMPULS COMMUNICATIE: “DIGITALE VERSTERKING EN NIEUWE LOOK”
GENK – Na twee jaar ontdekken, bouwen en groeien bruist het bij Impuls communicatie van ambitie. Dat wordt voortaan geuit in een nieuwe visuele stijl die beter weerspiegelt wie het bureau vandaag is, en met digitale versterking onder de naam Heartcoded. “Geen stap, maar een spróng vooruit”, klinkt het bij de zaakvoerders.

TWEE JAAR ERVARING IN EEN NOTENDOP
Toen Jurgen Buekers en Luc Valvekens Impuls communicatie in 2023 overnamen, werd er een nieuw hoofdstuk ingezet. “Het is ons al heel goed afgegaan de afgelopen twee jaar,” zegt zaakvoerder Jurgen. “Eigenlijk kan de overname echt als een voorbeeldcase worden gebruikt voor familiebedrijven zonder familiale opvolging. Goed voorbereid, heldere afspraken, een langetermijnplan … Een unieke kans die we met beide handen hebben gegrepen. Vandaag staat Impuls communicatie zowel qua cijfers als qua klantenbestand én als team nog een stuk sterker dan twee jaar geleden en kijken we met vertrouwen en ambitie naar de toekomst.”
AANPAK BLIJFT, STIJL SLUIT AAN
“De economie is pittig momenteel. Maar intussen weten we wie goed bij ons past, waar we energie van krijgen en vooral wat we graag doen. Dat geeft altijd richting, zelfs in uitdagende tijden.” En die duidelijkheid verdiende ook een visuele vertaling. “Onze aanpak blijft hetzelfde,” benadrukt Jurgen. “Impuls blijft inzetten op een mix van strategisch advies en creatieve communicatie, met zoveel mogelijk maatschappelijke meerwaarde. We werken ook nog altijd dicht bij en op maat van de klant. En we willen meer dan ooit onze gekende snelle en kwalitatieve service bewaken. Kortom, alleen de verpakking is vernieuwd. Dat maakt ons niet anders, maar eerder meer onszelf.”
VAN RETRO NAAR NU
De vorige huisstijl had iets speels, met een vette knipoog naar de eighties – de beginjaren van het bureau – maar voelde niet meer helemaal passend bij wie Impuls vandaag is. De nieuwe look is minimalistischer, meer rechttoe rechtaan en tegelijkertijd moediger. “We kiezen voor meer realiteit”, aldus creatief directeur Marc Kockelkorn. “Echte beelden geshoot in onze thuisstad en uitspraken die je in het kantoor letterlijk hoort rondgaan. Met stilistische vormen en zachte kleuren creëren we ruimte in de stijl om te spelen met die realiteit. Daarin zit dan weer juist de creativiteit vervat.” Het geschreven logo, volledig van de hand van een interne designer, blijft. “Want dat is nog steeds onze kern: die menselijke, persoonlijke en ‘Genkse’ touch om een project echt af te maken”, besluit Marc.
OOK DIGITAAL EEN SPRONG VOORUIT
Met de oprichting van Heartcoded heeft Impuls communicatie nu ook een digitale katalysator. “Heartcoded voegt een hele brok technische ervaring toe aan ons full-service aanbod. Zo versterken we onze expertise in de ontwikkeling van websites en webshops met geavanceerd en complex maatwerk.” Heartcoded staat dan ook voor digitale oplossingen die technologisch vooruitstrevend zijn en tegelijkertijd intuïtief aanvoelen. “Met de komst van Bob Deckx (managing partner) en Lennert Daniëls zetten we belangrijke stappen vooruit; niet alleen op het vlak van webontwikkeling en datamarketing, maar ook in de toepassing van AI-technologie”, aldus Luc Valvekens, die de dagelijkse leiding van Heartcoded op zich neemt.
Deze aanpak overtuigt ook in de markt: recent haalden ze de orders van Aspiravi, Youston, Metaphysic.ai en webshop Studio Pieter Stockmans binnen. “Een mooie bevestiging dat Heartcoded aansluit bij de noden van ambitieuze merken. Shit just got real,” besluit Jurgen. “Twee jaar na de overname staan we sterker dan ooit en hebben we vooral veel goesting om onze groei verder te zetten, en zo op onze manier de wereld een klein beetje beter te maken. Want ook dat is nodig!”