2x content over het event
Content is inhoudelijke communicatie, maar “content” is ook tevredenheid. We hadden het voorrecht beide te mogen voorzien voor De Vlaamse Waterweg nv bij de inhuldiging van het vernieuwde stuw- en sluiscomplex in Sint-Baafs-Vijve. Een mijlpaal in het Europese project Seine Schelde Vlaanderen waarvoor we een passend communicatieverhaal schreven.- Merkversterking
- Strategie
- Vormgeving
Eind juni 2023 werd het stuw- en sluiscomplex in Sint-Baafs-Vijve officieel ingehuldigd. Een heuglijk moment voor medewerkers én buurtbewoners, maar ook eentje waar heel wat organisatie aan vooraf ging. Het ging immers om het laatste grote stuw- en sluiscomplex in het project Seine Schelde Vlaanderen. Een grote stap voorwaarts voor zowel de interregionale scheepvaart als de lokale natuur. Het groots aanpakken was een must. Gelukkig heeft Impuls Communicatie daar wel een handje van weg …
Ons team stond niet alleen in voor de eventcommunicatie, maar ook voor de organisatie van dit tweedaagse event. Op dinsdag 20 juni vond de officiële inhuldiging plaats in aanwezigheid van minister Lydia Peeters, gedelegeerd bestuurder van De Vlaamse Waterweg nv Chris Danckaerts, EU-Coördinator Péter Balàsz en burgemeester van Wielsbeke Jan Stevens. De dag erna volgde de viering voor de buurtbewoners. Een tweeluik met dubbel zoveel uitdagingen, maar ook dubbel zoveel voldoening als resultaat!
Van draaiboek tot doen
Maar hoe begin je aan zo’n mega-opdracht? Allereerst zetten we de wensen van de klant om in een uitgebreid draaiboek. Catering, videografie, inkleding, drukwerk … Alle puzzelstukjes lieten we samenvallen. Ook schakelden we de juiste partijen in om deze samenwerking tot een goed einde te brengen, want een event van dit formaat speel je niet alleen klaar. Impuls Communicatie kon rekenen op technische en organisatorische ondersteuning van de bovenste plank. Het juiste talent op de juiste plek. Zo geraak je er!
Het event werd een absoluut succes. En dat dankzij onze communicatie voorafgaand aan het event (save-the-date, uitnodigingen, webpagina), onze communicatie on the field (brochures, kaarten, gadgets, bestickering, wegwijzers etc.) en onze teamleden “in the field” die ervoor zorgden dat alles vlotjes verliep. Bovendien kan onze klant letterlijk en figuurlijk tevreden terugblikken op het event dankzij een aftermovie.
Het geheim achter deze successamenwerking? Vertrekken vanuit de inhoud en een verhaal op maat uitwerken. Op maat van het project, op maat van de bezoeker en op maat van de site. En dit in constant overleg met alle betrokken partijen. Communicatiekennis in combinatie met een hands-onmentaliteit? Bij Impuls Communicatie ben je aan het juiste adres!