Employer branding op peil voor VREG
We dromen allemaal van een job die ons energie geeft. De batterijen van de employer branding van VREG opladen deden we dan ook met volle overgave.- Advertenties
- Strategie
- Vormgeving
Energieme(e)ting
Na een intakemeeting bij VREG – de onafhankelijke autoriteit van de Vlaamse energiemarkt – wisten we wat ons te doen stond. Een campagne met de boodschap ‘Kom werken bij de VREG’ was het doel, eentje met de slogan ‘Zit je energiepeil goed? Kom bij ons werken!’ was het resultaat. We shoot. We score.
Dit concept liet ons toe zowel visueel als tekstueel te spelen met het woord “energie”. Zo kwamen we tot een sterk samenhangend geheel dat helemaal past bij de identiteit van VREG als werkgever. Potentiële werknemers worden aangetrokken op een authentieke, energieke manier.
Crossmediale aanpak
Onze bijdrage was natuurlijk niet alleen conceptueel, we gingen naar goede fullservicegewoonte ook uitvoerend aan de slag. Nadat we de lay-out en het design hadden scherpgesteld en de copywriting gefinetuned was (tot op een herwerking van de functietitels toe) konden we overgaan tot het inplannen van de advertenties. Dat omvatte een printpublicatie in de krant én een uitgebreide socialmediacampagne.
Het resultaat? Ook daarvan krijgen wij genoeg energie om onze klant trots te maken: we genereerden 1.495 kliks naar de website, een Click-Through Rate van 2,20% en een Click-Per-Cost van 0,19 euro. En niet te vergeten: meer dan 80% van de openstaande vacatures werd ingevuld. Het bewijs dat het concept en resultaat naast elkaar af te zetten wérkt.