Niets ‘average’ aan
deze influencercampagne.
Klant
De Vlaamse Waterweg nv
Bullseye
Sensibiliseringscampagne zwemverbod waterwegen op social media.
Services
Een campagne rond het zwemverbod in bevaarbare kanalen en rivieren opzetten is niet evident: je vertrekt immers vanuit een “negatieve” boodschap die mensen iets verbiedt … Hoe maak je het als communicatiebureau dan toch leuk en laagdrempelig voor het brede (jonge) doelpubliek (16-25 jaar) zonder hen aan te zetten om het toch te proberen? Met een sympathieke en superbekende partner zoals Average Rob!
Hierop hebben we slim ingespeeld door de gevaren aan te tonen middels een influencer die bij jongeren gekend is en hun vertrouwen/respect geniet. Average Rob kreeg binnen de krijtlijnen van een door ons uitgezette strategie carte blanche zodat hij de boodschap kon inpassen in zijn eigen stijl. Die creatieve vrijheid wierp zijn vruchten af, want als ervaren influencer slaagde hij erin de scherpe boodschap op een luchtige manier te brengen. Mét impact: de video was goed voor 750.000 views, een indrukwekkende 29.500 likes én tal van positieve comments. Daarop zeggen wij: amai!
Schot in de roos.
- Succesvol sensibiliseren, check!
- Straffe samenwerking met influencer
- 750.000 views; op naar een miljoen …
Teamtroeven.
- Influencermarketing – de juiste match!
- Opvolging van A tot Z