Scoren met speelse communicatie
Snel in actie schieten? Zelfs met een lastminute idee zorgen wij ervoor dat onze klant een schot in de roos realiseert.- Strategie
- Vormgeving
Zo veroverde Boerenbond het Brusselse Martelaarsplein met een gigantisch ganzenbord. Het doel: ervoor zorgen dat de land- en tuinbouwsector niet wordt vergeten tijdens de lopende regeringsonderhandelingen. Het rake resultaat: media- én politieke aandacht.
“Gans goed gevonden!”
Klanten ondersteunen in hun creativiteit? Natuurlijk! Toen Boerenbond kwam aanzetten met een tof concept, schoten we dan ook pijlsnel in actie. Het idee? Op een recordtempo een reuzengroot ganzenbord realiseren om politiekers te laten ervaren hoe moeilijk het is om te “winnen” als boer wanneer het beleid je maar al te vaak buiten spel probeert te zetten. Enkele grote namen rolden tijdens onze actie met de dobbelsteen en we zijn er zeker van dat ze dit gezelschapsspelletje niet snel zullen vergeten …
Game over?
Op elk vakje van het ganzenbord kreeg de speler – een van de Vlaamse onderhandelaars, bijvoorbeeld Sammy Mahdi – de opdracht om een aantal vakjes voor- of achteruit te gaan vanwege een maar al te realistische reden. ‘Opgekocht door de overheid: je akker werd bos! Ga 1 vakje terug’. Of met wat geluk in een uitzonderlijk geval: ‘Je hebt hard gewerkt! Ga twee vakjes vooruit’. Het einde van het spel bereiken bleek enorm moeilijk, zelfs voor de meest toegewijde spelers. Spot je de gelijkenissen al met het échte leven als landbouwondernemer?