Direct naar inhoud
3 Vacatures

Forever Jung: archetypes als architect voor je communicatie

Een blauwdruk is onmisbaar wanneer je een huis bouwt. Op dezelfde manier is een archetype belangrijk in brand building: het zorgt voor een kader en biedt bakken inspiratie. Impuls Communicatie gebruikt daarom in elke strategische oefening de archetypes van Jung. Thanks, Carl!

Verkoop je verhaal

Merken verkopen diensten of producten, maar in hun kern verkopen ze een verhaal. Wat onze klanten betreft is dat vaak een verhaal vol overtuiging. Het zijn die onderliggende beweegredenen waar wij samen met onze klant én analytisch psycholoog Carl Jung (of toch alleszins zijn twaalf archetypes) naar op zoek gaan.

De inhoud heb je zelf al in huis, maar hoe die wordt verpakt geven we vorm op basis van je archetype.

Onderstroom wordt top of mind

Denk maar aan De Vlaamse Waterweg nv: op het eerste zicht zie je vooral binnenvaartbeheer en scheepvaart vanuit een economisch standpunt. Maar daaronder schuilt een ecologische onderstroom met oog voor mens, dier en milieu.

Of wat dacht je van Hogeschool UCLL? Ze willen heus niet alleen maar nieuwe studenten ronselen. Hun gedrevenheid om open geesten op te leiden die vastgeroeste kaders openbreken is de échte spil achter hun communicatie. Zo maken zij het verschil. En jij ook, maar dan op jouw manier.

Zo bepalen we je archetype

Het archetype van een merk bepalen start bij de DNA-analyse. Wie zijn jullie? Wat is je USP? Je doel? Waarom doe je wat je doet? Op basis van een grondig gesprek over de bedrijfsvisie gaan we aan de slag met onze archetypeschijf. Kleurtjes en categorieën zorgen voor een duidelijk spectrum aan persoonlijkheden die je kan toepassen op de identiteit van je organisatie.

Op basis van de inzichten van Carl Jung kunnen we elk merk een (of meerdere) plekje(s) op de schijf geven. Maar je profileren als Liefhebber én als Nar, dat werkt natuurlijk niet. Samen met de klant hakken we knopen door. Een eenduidige visie als startpunt, kiezen is key.

Samen bepalen, samen uitwerken

Archetype gekozen? Dan kunnen we aan de slag. De geselecteerde positionering geeft richting en context aan het merk. Niet vanuit onze externe expertise, maar wel vanuit jouw eigen interne kern. Een uitgesproken karakter helpt namelijk om je te onderscheiden van de rest. Samen met de nodige dosis creativiteit. En daar vormt je nieuwe archetype het ideale kader voor.

https://impulscommunicatie.be/wp-content/themes/impuls