Persbericht: Impuls communicatie zet toekomst kracht bij met interne overname
GENK – Impuls vormt een gevestigde waarde in het Vlaamse communicatielandschap. Het Genkse communicatiebureau werd in 1980 opgericht door Dirk Houben en werkt al jaren voor klanten op Vlaams, Belgisch en zelfs internationaal niveau. Na 43 jaar geeft oprichter Dirk Houben nu de fakkel door aan Jurgen Buekers, die al meer dan 15 jaar actief is in het bedrijf. Een logische volgende stap, die de stabiele positie van het bedrijf andermaal kracht bijzet.
De volgende stap
‘Het is het juiste moment. 43 jaar na de oprichting kan ik Impuls stilaan loslaten. Het team is helemaal klaar om onder leiding van Jurgen de toekomst te grijpen.’ vertelt Dirk. ‘Zowel qua team als klantenportefeuille is er een stevig fundament om verder op te bouwen. En achter de schermen kunnen ze nog altijd op mijn hulp rekenen. Ik sta het team waar nodig nog enige tijd met raad en daad bij als mentor en consultant.’
Maar het eigenaarschap draagt hij nu over. Het bedrijf komt na een interne overname in handen van Jurgen Buekers en Luc Valvekens. En die overname komt niet geheel onverwacht. Jurgen is al meerdere jaren mee verantwoordelijk voor de dagdagelijkse werking van Impuls communicatie. Daarnaast zet hij de strategische lijnen uit voor verscheidene klanten én voor Impuls. De huidige koers van Impuls communicatie zal dus ook niet veranderen. ‘Meer nog, onze positionering rond ‘Communicatie die raakt’ scherpen we alleen maar verder aan met deze overname.’ aldus Jurgen, die de meerderheid van de aandelen overneemt.
Maar ook Luc Valvekens, al meer dan 10 jaar de digitale strateeg binnen Impuls communicatie, stapt mee in het kapitaal. Hij volgt de digitale ontwikkelingen en trends al jaren op de voet en zal Impuls op digitaal vlak verder richting geven. Zijn expertise zullen we ook aanwenden om financieel de juiste koers te blijven varen. ‘Zo hebben we de ambitie om dit jaar de kaap van 6 miljoen euro omzet te overschrijden’, stelt Luc.
Dat tikkeltje extra
Onder de baseline ‘Communicatie die raakt’ werkt Impuls al enkele jaren voor de meest uiteenlopende organisaties en bedrijven aan betekenisvolle communicatie, met communicatie-ondersteuning volledig op maat van de klant. Voor ons draait ‘Communicatie die raakt’ niet alleen om rake resultaten of het raken van de doelgroep. Impuls gaat graag nog een stap verder. Onze ideale klant streeft naar 360°-communicatie die niet alleen hun eigen organisatie maar ook de wereld beter maakt. Achter de schermen werken we met andere woorden het liefst aan projecten die een tikkeltje idealistisch zijn. Net als wij.
De toekomst van ons eten verzekeren, laaggeschoolden kansen geven op de arbeidsmarkt, de overheid voorzien van competente medewerkers, transitie naar vervoer via het water of naar groene energie, het ontsluiten van onze prachtige Limburgse natuur … De Boerenbond, Trixxo, Poolstok, De Vlaamse Waterweg, Aspiravi, Terhills het zijn maar enkele voorbeelden van klanten die, vaak al jarenlang, beroep doen op de knowhow, passie en toegewijde service van onze medewerkers. Met dit team zijn we gewapend voor de toekomst en willen we de groei van de voorbije jaren verderzetten. En dit naar de geest van onze stichter Dirk, besluit Jurgen Buekers.