Het (warm) water heruitvinden? Nee, maar wel rebranden
Potentiële werknemers ervan overtuigen dat het gras groener—én het water blauwer—is bij De Vlaamse Waterweg nv dan bij hun huidige werkgever: dat is de centrale boodschap van deze employerbrandingcampagne.- Advertenties
- Strategie
- Vormgeving
En dus riepen we de campagne ‘Het water is echt blauwer aan onze kant’ in het leven. Deze slogan op basis van het welbekende spreekwoord vormt de kern van onze conceptstrategie voor De Vlaamse Waterweg nv als werkgever. Een positieve slagzin en tegelijkertijd ook heel eigen aan de waterwegbeheerder door het spelen met het woord en de kleur blauw.
Het bijhorende beeld werd een split-screen die een blauwfilter benut: want werken bij De Vlaamse Waterweg nv maakt je carrière en je leven mooier, kleurrijker, helderder. Met deze aantrekkelijke en herkenbare visuals uit het werkveld proberen we de werkende/werkzoekende Vlaming te overtuigen van de voordelen van een job bij de waterwegbeheerder.
Van analyse tot aantrekkingskracht
Om onze strategie te onderbouwen, maakten we vooraf een grondige analyse van de doelgroep (Wie willen we bereiken? Wat kan deze doelgroep aanspreken?) en identificeerden we intern de quick wins. Steeds met één doel voor ogen: van De Vlaamse Waterweg nv een onweerstaanbare werkgever maken.
Bij het op punt stellen van de strategie hielden we rekening met de brede inzetbaarheid van het concept als social campagnes, affiches, gadgets … Want dat het water blauwer is aan onze kant mag iedereen weten. Een missie die meetbaar geslaagd is zoals we zagen aan de 2.905 websiteklikken, goed voor een clickthrough rate van 1,40% en een CPC van € 0,15. Meer bekendheid als employer: check! Laat die sollicitaties maar binnenstromen!