Foto van een enorm wielertruitje in een akker tijdens de wielerklassiekers

Boerenbond behaalt
groene trui.

Klant

Boerenbond

Bullseye

Veldwerk voor het belang van de boeren.

Een sport die dwars door het Belgische boerenlandschap snijdt en ons er zo volop van laat meegenieten, dat kunnen we alleen maar aanmoedigen. Toch?

Daarom gaat Boerenbond voor zichtbaarheid én sympathie met een positieve actie in het (werk)veld. Letterlijk! Impuls Communicatie installeerde vijf enorme wielertruitjes in akkers en weilanden tijdens de jaarlijkse wielerklassiekers (Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen, de Ronde van Vlaanderen, de Scheldeprijs en de Brabantse Pijl).

Diverse koersen, diverse uitwerkingen.

Geen 5x copy-paste, maar wel verschillende varianten sierden het agrarische landschap: van zegevierende armen tot een paasei als hoofd … Zo verankerden we onze boodschap telkens wat steviger in het bewustzijn van de doelgroep.

Van werkveld naar digitaal speelveld: onze campagne werd online verdergezet met advertenties op Facebook en Instagram. Hierin werkten we met een aftermovie van alle installaties, maar ook opvallende varianten die op heel wat engagement konden rekenen!

Scrollen maar!

Wie goede ideeën zaait, zal succes oogsten. En dat bleek ook zo te zijn bij deze actie! We kwamen in alle betrokken koersen in beeld, inclusief vermelding van de commentatoren. Met kijkcijfers die opliepen tot over 1.3 miljoen kijkers, wisten we met onze boodschap vlot heel wat Vlaamse huiskamers binnen te dringen. Om van de persaandacht achteraf nog maar te zwijgen: Het Nieuwsblad, VRT.be, Radio 2, Het Belang van Limburg … Iedereen pikte een graantje van de campagne mee. Want boeren zijn broodnodig.

Schot in de roos.

  • Veldwerk, maatwerk!
  • Groot bereik dankzij opvallend creatief concept
  • Multimediaal bereik (tv, radio, print, social … )
  • Gemiddelde CTR van 4,90%, CPC van € 0,07 en CPM van € 3,60

Teamtroeven.

  • Creatief concept
  • Socialemediacampagne
  • PR

Ook nood aan
een opvallende marketingactie?