Boerenbond behaalt groene trui
Een sport die dwars door het Belgische boerenlandschap snijdt en ons er zo volop van laat meegenieten, dat kunnen we alleen maar aanmoedigen. Toch?- Inhoud
- Merkversterking
Daarom gaat Boerenbond voor zichtbaarheid én sympathie met een positieve actie in het (werk)veld. Letterlijk! Impuls Communicatie installeerde vijf enorme wielertruitjes in akkers en weilanden tijdens de jaarlijkse wielerklassiekers (Gent-Wevelgem, Dwars door Vlaanderen, de Ronde van Vlaanderen, de Scheldeprijs en de Brabantse Pijl).
Diverse koersen, diverse uitwerkingen
Geen 5x copy-paste, maar wel verschillende varianten sierden het agrarische landschap: van zegevierende armen tot een paasei als hoofd … Zo verankerden we onze boodschap telkens wat steviger in het bewustzijn van de doelgroep.
Van werkveld naar digitaal speelveld: onze campagne werd online verdergezet met advertenties op Facebook en Instagram. Hierin werkten we met een aftermovie van alle installaties, maar ook opvallende varianten die op heel wat engagement konden rekenen!
Wie goede ideeën zaait, zal succes oogsten. En dat bleek ook zo te zijn bij deze actie! We kwamen in alle betrokken koersen in beeld, inclusief vermelding van de commentators. Met kijkcijfers die opliepen tot over 1.3 miljoen kijkers, wisten we met onze boodschap vlot heel wat Vlaamse huiskamers binnen te dringen. Om van de persaandacht achteraf nog maar te zwijgen: Het Nieuwsblad, VRT.be, Radio 2, Het Belang van Limburg … Iedereen pikte een graantje van de campagne mee. Want boeren zijn broodnodig.