Een ingenieuze employer branding campagne
Rekruteren? Lastig, anno 2024. Internationaal rekruteren? Oké, extra uitdagend. Internationaal jonge ingenieursprofielen rekruteren? Tja … Nóg moeilijker dus. Maar niet onmogelijk, mits de juiste employer branding, een maatwerkcampagne en sterk teamwerk.- Advertenties
- Online ontwikkeling
- Strategie
- Vormgeving
Wie een ingenieur wil strikken moet tegenwoordig flink uit z’n werkgeverskot komen. Zéker op de internationale arbeidsmarkt, waar pas afgestudeerde ingenieursprofielen felbegeerd zijn. Heraeus Electro-Nite lanceerde daarvoor een recent graduates program: een unieke manier om kandidaten vanaf hun afstuderen de kans te geven deel te nemen aan een lucratieve stage-opportuniteit. Slim gezien, maar het moest ook slim worden gecommuniceerd! En dat zowel binnen Europa-pa als ver daarbuiten (Turkije en de VS).
Wie (onder)zoekt zal (onder)vinden
Hieraan begonnen we natuurlijk niet zomaar. Stap 1: research. Met doorgedreven marktonderzoek naar de doelgroep én mogelijke kanalen stelde ons strategische team een mediaprognose op per continent. En dat was meteen raak! Stap 2: de set-up van een landingspagina, met een duidelijk doel: conversie. Ook dat doen we bij Impuls communicatie gewoon ‘in house’, in samenwerking met onze digitale collega’s.
Stap 3: Adverteren, adverteren, adverteren! We kozen voor ads met verschillende insteken aangepast aan de doelgroep én cultuur. Een bonte mix verschillende copy-uitwerkingen, beelden en sterke USP’s. Combineren maar! Hiermee konden we uitgebreid aan A/B-testing doen om onze aanpak steeds scherper af te stemmen op het werkelijke rekruteringslandschap in de verschillende landen. Permanent monitoren, bijsturen en verbeteren? Dat behoort voor ons gewoon tot de definitie van ‘full service’!
Leads bij de vleet
Rake resultaten mochten we ook bij deze case op onze conto schrijven. We scoorden meer dan 100 kwaliteitsvolle leads op amper een maand tijd: Heraeus Electro-Nite zwom opeens in straffe kandidaten. Klant gelukkig, recent graduates gelukkig, wij gelukkig. Zo zie je maar: een campagne gericht op je employer branding geeft lading aan je merk.
Met de juiste partner (Hallo, Impuls communicatie, aangename kennismaking!) ga je moeiteloos van lege sollicitatiemailbox naar volle personeelsgelederen. Nu ja, niet “moeiteloos” natuurlijk, maar de moeite is voor ons. We ontzorgen je als werkgever in dit rekruteringsverhaal van a tot z. Want niet alleen zorgde de campagne voor een instroom om het recent graduates program te vullen, er werd ook een poule aan interessante kandidaten aangelegd om toekomstige groei te faciliteren. Dat kan Heraeus Electro-Nite alvast bevestigen!