Ik ben ik?
Ik ben fan.
Klant
Socialistische mutualiteiten (nu Solidaris)
Bullseye
Mental health-campagne met testfunctie
Services
Awareness opwekken voor mental health lukt natuurlijk niet door alleen maar een one-size-fits-all spreuk en/of hashtag te lanceren. Nee, zélfs met een breed doelpubliek voor ogen gingen we voor de eeuwenoude strategische aanpak ‘divide and conquer’.
Gek … op wie ik ben.
Jezelf leren accepteren zoals je bent is een belangrijk onderdeel van mentale fitheid. Dit kort en daadkrachtig samenvatten deden we in de boodschap #IkBenIk. Een slogan, een signatuur, een hashtag: deze drie kleine woordjes zijn het allemaal in één. Als basis van ons concept vertrokken we dan ook vanuit die kerngedachte.
Die uitdragen, namen we wel erg letterlijk, want met spitsvondige woordspelingen wisten we voor de drie doelgroepen (jonge ouders, 65+’ers en tieners) een T-shirt op maat te verzinnen. Eerlijkheid met een kwinkslag vormt een dubbele laag in de copy. Recht in de roos. Of recht in ’t hart.
3 jaar lang contentmarketing voor een maatschappelijk thema.
Drie jaar lang voerden we grootschalig campagne. Van awareness tot echt mensen helpen via het zelfhulpplatform. Elk jaar een andere doelgroep. Mensen bewust maken van het belang om te werken aan hun mentale gezondheid. Via content op maat, zowel online als offline. Meer dan 150.000 mensen vulden de online testen in en kregen zo concrete tips om hun mentale gezondheid op punt te houden. En wie echt slecht scoorde op de test , werd verder geleid naar een zelfhulpplatform dat werd opgesteld in samenwerking met de universiteit van Antwerpen. Uiteindelijk werden op deze manier meer dan 4000 mensen geleid naar de gepaste mentale gezondheidszorg.
Bekroning: 3 Best of Content Awards voor de campagne.
Een campagne die alle verwachtingen en doelstellingen inloste en uiteindelijk zelfs bekroond werd met 3 BOCA-awards. Beste langetermijn contentcampagne, beste non-profit contentcampagne en campagne met de hoogste conversieresultaten. Alle cijfers opsommen zou ons te ver leiden. Maar met een bereik van meer dan 2,5 miljoen mensen online en nog eens 1,5 miljoen online, 150.000 ingevulde testen, een gemiddelde CTR van 5,53% en een gemiddelde CPC van 0,06 euro over de hele campagne van 3 jaar, overtrof de campagne alle verwachtingen van de klant. De vooropgestelde KPI’s werden minstens verdubbeld. De uiteindelijke bekroning met 3 BOCA-awards was voor ons, maar ook voor de klant, de kers op de taart.
Schot in de roos.
- 3 Best Of Content-awards voor de campagne
- Reikwijdte campagne: + 2,5 miljoen online, 1,5 miljoen radio en televisie
- T-shirts met campagnecopy als conversatiestarters
- Met influencers Ann Lemmens, Lynn van Royen en Erika Vanthielen
Teamtroeven.
- Campagneconcept met een draagkracht van 3 jaar (en langer!)
- Full-service uitwerking: van copy tot website
- Veelzijdige campagne: van soaptest tot creatieve activaties