365 dagen (Liefkenshoek)tunnelvisie
Cijfers, cijfers en lappen tekst, zo gaat het doorgaans bij een jaarverslag. Want cijfers geven nu eenmaal heel duidelijk de feiten weer. Voor 2022 koos de Liefkenshoektunnel voor een nieuwe richting en met Impuls Communicatie waren ze in 1 2 3 goed op weg!- Inhoud
- Vormgeving
Beelden niet wegcijferen
De voorgaande jaren vormde een Word-document vol nummertjes de basis voor het jaarverslag van NV Tunnel Liefkenshoektunnel. Zakelijk en grondig maar weinig tot de verbeelding sprekend. Dat kon dus beter! Voor het jaarverslag van 2022 schoof Impuls Communicatie, als vaste communicatiepartner, dan ook mee aan tafel. Wij zetten de boel op een nieuw spoor. Eindbestemming: een verslag dat de aandacht trekt.
Visueel verslag
Een beeld zegt meer dan 1000 woorden. Ons team ging dan ook met dezelfde input als vorig jaar – een hele hoop cijfers en tekst – aan de slag, maar goot het in een gloednieuwe vorm: een visuele vertaling die de content van het jaarverslag versterkt, vertrekkende vanuit de inhoud.
Natuurlijk houden we het zakelijk en helder, maar toch namen we ook de tone of voice onder handen door deze aantrekkelijker en laagdrempeliger te maken.
Vaste structuur, check
We hebben in de copy een structuur vastgelegd die ook in de toekomst als basis kan worden gebruikt. Op die manier zorgen we door de jaren heen voor herkenbaarheid en duidelijkheid bij de lezer. Vergelijken wordt zo immers een stuk makkelijker. Met een jaarverslag van 8 pagina’s, boordevol interessante content, was het licht aan het einde van de tunnel nog nooit zo snel in zicht!