ABO Global puzzelt het jaar in
Out of the box denken deden we voor dit project eerder figuurlijk dan letterlijk, maar dan wel op een manier die perfect past in de puzzel van de klant.- Merkversterking
- Vormgeving
Een nieuwjaarskaart schrijven? Saai. Een kerstkaart puzzelen? That’s more like it! Voor onze klant ABO Global pitchten we een létterlijk ‘out of the box’-concept waarbij de ontvangers van elke “kaart” deel uitmaken van het grotere geheel via hun eigen puzzelstukje. Interactief en vol appreciatie voor de individuele bijdrage! Team ABO was dan ook meteen enthousiast over de symboliek hierachter.
Het startpunt was de Why: ‘Connecting towards a circular world’. Die kwam tot stand via interne workshops op de werkvloer. Vandaar uit ontstond bij ons het idee van de puzzel. Natuurlijk wilden we dat alle puzzelstukjes hun eindbestemming zouden bereiken, dus ontwierpen we een ook een soort box. Een selfmailer met daarin een nieuwjaarsboodschap en de puzzel als verrassende apotheose.
Met Engelstalige copy (want: internationale allure) en een strakke vormgeving passend bij de huisstijl produceerden we een unieke nieuwjaarsmailing. Met een bijpassende animatievideo zorgden we voor een verdiepende laag op de website. En zo maakten we de cirkel helemaal rond! Naar het voorbeeld van de why van ABO Global. 😉
Goed voornemen om onze klanten tevreden te stellen? Check!