Broodnodige boeren aan de (Voedsel)top
Ter gelegenheid van de Voedseltop trokken we de boer op met een belangrijke boodschap: zonder landbouwers geen voeding. Zo eisten we een plek aan de (communicatie)tafel op voor onze klant!- Advertenties
- Inhoud
- Strategie
29 november 2022 was het zover: de Vlaamse Voedseltop in Roeselare. Op dit evenement werd de toekomstige voedselstrategie van Vlaanderen voorgesteld aan diverse stakeholders. Een belangrijk thema voor Boerenbond, want zonder lokale landbouwers zouden de winkelrekken, borden en magen leeg blijven. Kortom: boeren zijn broodnodig in een duurzame voedselketen, en dat wilden we dan ook uitdragen.
Insta-feed vol food
Op de dag van de Vlaamse Voedseltop zelf werd de doelgroep aangezet om hun eigen boterham (met beleg) te delen op social media, met de bijhorende dhashtag #boerenbroodnodig. Vlamingen uit elke provincie staken de boeren en hun omgeving een hart onder de riem door te tonen dat ze de landbouwsector volmondig steunen. Meer dan 1.000 mensen, inclusief bv’s en politici, deelden hun boterham én hun steun op sociale media. Een smakelijk succes!
Hashtag met inhoud
In aanloop naar de Voedseltop zetten we daarom de campagne #boerenbroodnodig op poten. Een treffend campagnebeeld trok de kar met – hoe kan het ook anders – een belegde boterham in de spotlights. Centrale boodschap? De boer zorgt dag in dag uit voor jouw veilige, kwaliteitsvolle maaltijd en dat verdient respect.
Deze boodschap werd zo relevant mogelijk gemaakt via contentmarketing. Hoe? Door duidelijk te maken hoe vitaal de landbouwsector is voor iedereen. We maakten content die zich richt op de uiteenlopende target audiences en hun interesses; van foodies tot gezinnen met kinderen en groene jongens. Denk hierbij aan recepten, blogs, informatieve visuals, video’s … Allemaal op maat van de doelgroep, want elke Vlaming komt dagelijks in contact met de boer, bijvoorbeeld in z’n brooddoos. Awareness op een laagdrempelige en vooral herkenbare manier dus!
Deze content verspreiden we allemaal uitgebreid op sociale media (Facebook, Instagram, TikTok en LinkedIn). Het einddoel? De doelgroep naar de landingspagina van onze campagne leiden en zo veel mogelijk belangstelling oogsten.
Kanalen contentmarketing
- TikTok
Resultaten
- Meer dan 1.000 boterhammen gedeeld via #BoerenBroodnodig.
- Met de campagne bereikten we 754.340 personen.
- Er werd 25.164 keer doorgeklikt naar de website.