Content om door een Ring(etje) te halen
De Culinaire Ring is hét smaakfestival van Hasselt. Het geheim achter dit succesrecept? De juiste communicatie-ondersteuning.- Inhoud
- Strategie
- Vormgeving
Voor lekkere hapjes én drankjes van diverse Hasseltse horecazaken ben je bij De Culinaire Ring aan het juiste adres. Sfeer en smaak troef! Deze editie was alvast een zonnige bedoening vol volk. Maar we lopen vooruit op de zaken, want aan een succesvol event gaat natuurlijk heel wat planning en communicatiewerk vooraf …
Bestaande look met nieuw sausje
Dat weet ons team maar al te goed, want Impuls communicatie zette dit jaar z’n schouders onder dat communicatiewerk als nieuwe partner. We gaven alle grafische ontwerpen een update binnen de bestaande huisstijl (met een subtiele Impuls-saus eroverheen) en gingen aan de slag met de online contentkalender. Goed gevulde socials, check! Want met bijna 40 wervende posts die zowel langs het bureau van onze designers als onze copywriter moesten passeren konden we dit project écht niet “tussen de soep en de patatten” doen.
Naast het hoofdgerecht van de contentkalender waren er nog heel wat bijgerechtjes die we à la minute moesten serveren: de website up-to-date houden bijvoorbeeld en voortdurend ‘stand by’ staan voor updates. Nieuwe deelnemers toevoegen, partners wijzigen … Gelukkig kon onze interne keuken dit moeiteloos aan. .
Zo’n samenwerking smaakt naar meer …
Na de contentkalender en website hadden we de smaak goed te pakken. Andere creatieve verwezenlijkingen voor deze klant waren talrijk. Denk aan overzichts- en naamborden, menukaarten plus een menuboekje, een flyer en een persmapje. Ja, inclusief persbericht én praktische begeleiding tijdens de persconferentie, want we noemen onszelf toch niet voor niets een fullservicebureau? Van algemene projectbegeleiding tot communicatievragen “in every flavour”, één ding is zeker: een maximale ontzorging van de klant hebben we echt wel geserveerd. Daar drinken we eentje op!
© Foto’s Bart Wierzbicki