Direct naar inhoud

Goed boeren begint bij zichtbaar campagne­voeren

Boeren zijn onze buren, onze bondgenoten, onze voedselleveranciers, en zelfs onze “landschapsarchitecten”. Van veel markten thuis dus, maar voor hun externe communicatie werken ze graag met ons samen.
Klant
Boerenbond
Bullseye
Affichecampagne om het belang van onze boeren te belichten
Expertises
  • Merkversterking
  • Vormgeving

Boeren troef

De Vlaming ervan overtuigen dat boeren onmisbaar zijn voor het eten op ons bord – en niet alleen een functie hebben in een spel kaarten – die uitdaging legde Boerenbond bij ons op tafel. De boeren in Vlaanderen zorgen immers dagelijks voor duurzaam, gezond en veilig voedsel én dat aan de hoogste kwaliteitsnormen op vlak van dierenwelzijn, duurzaamheid, klimaat … Onder dit project zetten we dus maar al te graag onze schouders.

Concept zaaien, succes oogsten

We richtten ons voor deze doelstelling op een breed publiek, de volgers én potentiële klanten van de Vlaamse land- en tuinbouw, oftewel de Vlaming. Hoe? Door de krachtige fotografie uit de eigen stal van Boerenbond om te vormen tot rake affiches. Deze werden uitgewerkt tot niet één maar zeven verschillende varianten. Want iedere sector heeft zijn belang, in de campagne en voor zijn omgeving.

Dag van de Landbouw

En dat resoneerde bij de boeren! Toen we de affichecampagne op 12 september uitrolden, werden reeds 3800 stuks verspreid over heel Vlaanderen. Daarnaast schakelden we de Dag van de Landbouw in voor een strategische visibiliteitsboost: alle deelnemende land- en tuinbouwbedrijven hingen een van de affiches op, die perfect aansloot bij hun bedrijfsactiviteit.

Steun uit socialmediahoek

Dat we gezien werden met deze grootschalige campagne bleek al gauw uit de resultaten op social media. Zo ontvingen we op Facebook heel wat steunbetuigingen aan het adres van de boeren. Berichten vol trots, begrip en support. De boodschap was dus duidelijk aangekomen: onze boeren verdienen het beste. En dus ook zichtbare communicatie …