Direct naar inhoud
3 Vacatures

Van koelkast tot bank, van plan tot knal

Klant
Govaplast
Bullseye
Een duurzame lancering voor Govaplast Prisma
Expertises
  • Inhoud
  • Merkversterking

Storytelling? Let’s (fri)go!

Een letterlijke ontploffing is geen must voor de lancering ‘with a bang’, maar een goed verhaal wél. Dat was gelukkig geen probleem in het geval van Govaplast Prisma: Dit innovatieve gerecycleerde product heeft een unieke verhaallijn, dankzij het bijzondere productieproces: van oude koelkast naar een duurzame zitbank met een 3D-geprinte voet!

Er was eens … een 3D-printer

Wij vertaalden dit uitzonderlijke verhaal naar een compleet communicatieplaatje. Naar aanleiding van de productlancering mocht een persuitnodiging en -bericht niet ontbreken, ondersteund door een gerichte social media aanpak en een bijhorende landingspagina. Om de technische details van het product zo goed mogelijk tot zijn recht te laten komen bij de doelgroep (van architecten tot ambtenaars Ruimtelijke Ordening) voegden we een knappe brochure toe aan de mix.

Lanceren = communiceren

We lanceerden de jongste telg van de Govaplast-familie op een Limburgse locatie die qua innovatiegehalte zéker niet moest onderdoen voor het product: Corda Campus, natuurlijk! In mei 2024 brachten we het heuglijke nieuws naar buiten via de lokale en nationale pers. Enkele nichepublicaties werden benaderd om onze doelgroep nog gerichter te bereiken.

Het resultaat? Een schot in de roos! Govaplast blikt tevreden terug op heel wat online en offline publicaties in onder andere Het Nieuwsblad, HLN, HBVL, de Vlaamse Ondernemer, Made in Limburg  … Verscheidene interviews en artikels in nichemedia staan nog op de planning. Interesse te over dus, en dat allemaal op amper drie weken tijd. Nieuwsgierig naar het volledige verhaal van Prisma? (Fri)go to prisma.govaplast.com!

https://impulscommunicatie.be/wp-content/themes/impuls