Direct naar inhoud
3 Vacatures

Van web naar webinar in een klik

Teamwork makes the dream work: onze klant Aspiravi organiseert een webinar, wij promoten het met een conversiegerichte campagne bij hun nichedoelpubliek. Da’s pas samenwerken onder creatieve hoogspanning!
Klant
Aspiravi
Bullseye
Promocampagne online webinar PPA’s
Expertises
  • Advertenties
  • Inhoud
  • Online ontwikkeling

Van info tot promo

Aspiravi staat gekend om hun lokaal geproduceerde, 100% duurzame energie. Die bieden ze aan via zogenaamde PPA’s aan bedrijven die grote hoeveelheden energie nodig hebben. Onbekend is onbemind? Niet voor lang, want naar aanloop van het informatieve webinar op 3 oktober lanceerden we een promocampagne op maat van klant én resultaat. Een beeld met stopkracht, actiegerichte copy en slimme targeting zorgden voor een verdubbeling van het KPI op 1-2-3. Bullseye, baby!

 

“Er zit meer in een leadje dan je denkt”

Leads genereren in de vorm van webinarinschrijvingen was dus het doel. De headline ‘Opgewekt naar morgen? Maak de switch’ behelst het concept perfect met een visuele – en uiteraard groene – schakelaar in beeld. Het visuele uitzicht? Een foto van een hoogtewerker op een windmolen. Deze brengt de boodschap/CTA in een oogwenk over, zelfs al is het achterliggende verhaal vrij complex. Op die complexiteit ging onze klant met veel plezier in tijdens de webinar.

Tegen windmolens vechten winnen

Verder speelden we sterk in op de noden van de prospects door hen rechtstreeks aan te spreken met prangende vragen. Hoe kan ik mijn bedrijf verduurzamen? Hoe zet ik de stap naar groene energie? Waarmee moeten we rekening houden bij het aangaan van een PPA? Meer dan 65 energie-intensieve bedrijven schreven zich in om de antwoorden te ontdekken in de virtuele sessie van onze klant. Met de originele ambitie van 30 inschrijvingen was onze promocampagne een schot recht in de roos. Bovendien lag de kwaliteit van de leads uitzonderlijk hoog: de grote bedrijven die Aspiravi voor ogen had bleken binnen digitaal handbereik te liggen dankzij onze campagne. Kijk, van zo’n resultaat krijgen wij nu eens écht energie …

https://impulscommunicatie.be/wp-content/themes/impuls