Direct naar inhoud
3 Vacatures
Afbeelding van een radio, een leeuw en een lama

XXL radio­succes voor TRIXXO

De oren, harten én cv’s van radioluisteraars veroveren? Dat doe je niet zomaar als poets- en uitzendbureau. Voor de wervingscampagne van TRIXXO haalden we dan ook ludieke geluidseffecten uit de kast.
Klant
TRIXXO
Bullseye
Rekruteringscampagne met een ludieke radiospot
Expertises
  • Merkversterking
  • Strategie

Werkkrachten werven is uitdagender dan ooit, zeker in de hyperconcurrentiële uitzend- en huishoudhulpenmarkt. Toen TRIXXO hun rekrutering in het najaar van 2022 een boost wilde geven, wisten we dan ook dat we nationaal moesten gaan. Breder. Groter. TRIXXO profileert zich immers niet voor niets als hét XXL merk in z’n sector!

We opteerden voor een landelijke radiocampagne om zo veel mogelijk mensen te bereiken, minstens 3 weken lang.  In hun auto, hun woonkamer of zelfs op de werkvloer. Niet alleen Vlamingen maar ook Waalse interimmers en poetshulpen in spe werden daarmee getargetet.

Van lama’s tot leeuwen

De ludieke insteek werd zes keer anders uitgewerkt binnen hetzelfde thema: TRIXXO is dé specialist in huishoudhulp en uitzendwerk, zélfs voor ietwat specialere jobs en situaties … Ons concept hiervoor was creatief en veelzijdig genoeg om drie varianten per submerk (TRIXXO Home of TRIXXO Jobs) te lanceren.

Wat bijvoorbeeld als het gezin waarbij je gaat poetsen een lama als huisdier heeft? Of als er een vacature voor een leeuwentemmer wordt uitgestuurd? Die grappige twist zorgde ervoor dat mensen over onze spot praatten en er massaal op reageerden. Mede dankzij de gevisualiseerde campagne op social media (Facebook, YouTube, Instagram) en de spot op Spotify die de verspreiding spots een extra boost gaven.

XXL impact, ook achteraf

De resultaten spreken boekdelen: al tijdens de looptijd van de campagne tekenden we 29% meer leads voor uitzendkrachten op, naast 10% meer leads voor poetstalent. Bonuseffect? Ook in de weken na de campagne is er nog een positieve impact meetbaar op het aantal aanmeldingen en contacten. Zo gaat deze groeiende klant een XXL toekomst tegemoet!

https://impulscommunicatie.be/wp-content/themes/impuls