Direct naar inhoud
3 Vacatures

Zo maak je een zwemverbod “hot”

Een duikje nemen in de Vlaamse waterwegen? Dat is gevaarlijker dan je denkt! Daarom creëerden we voor De Vlaamse Waterweg nv een waterdicht plan om jongeren te sensibiliseren, met een duidelijke boodschap: Zwemplezier? Niet in een kanaal of rivier!
Klant
De Vlaamse Waterweg nv
Bullseye
Zwemverbod binnenvaart op jongerenmaat
Expertises
  • Advertenties
  • Inhoud
  • Strategie

De doelgroep aanspreken doen we steeds op een passende manier. Voor jongeren van 16 tot 24 jaar was een opvallende visual, die onze boodschap visueel aantrekkelijk verpakt, the (water)way to go. Inspelen op de gevaren zonder belerend te zijn, da’s de balans die we zochten. En vonden!

Let’s get visual

De basis voor onze campagne was zoals steeds een straffe strategie. Het centrale element hiervan? Een campagnebeeld met een hoog eyecatcher-gehalte. Kleurrijk, knallend, krachtig. Zo schieten we bij een jonge doelgroep meteen raak! Breng dat samen met een zorgvuldig uitgekiende strategie en we hadden een topcampagne in het verschiet. De campagnevisual sierde borden die in heel Vlaanderen werden verspreid, op verboden zwemlocaties. Relevanter wordt het niet. Daarnaast werd het beeld ook opgemaakt voor social media: gedurende warme perioden targeten we de doelgroep middenin hun dagelijkse scrollsessies en digitale conversaties. Aandacht voor onze boodschap, check!

Ook SEA kon in deze campagne niet ontbreken: personen die gerelateerde onderwerpen of zoekwoorden ingaven in hun zoekmachine kregen daardoor als eerste link eentje naar een dedicated pagina van De Vlaamse Waterweg nv over de gevaren van zwemmen in bevaarbare waterwegen. Zo hopen we dat het verbod niet alleen gekend, maar vooral ook begrepen wordt. Alleen zo heeft onze boodschap ook écht effect!

Influencer aan boord

Een bommetje middenin de feed van de doelgroep, daar zorgde Average Rob voor, als aanvulling op onze campagne. Met een spetterende en toch scherpe video die overliep van zijn typerende humor wist hij de doelgroep op een originele manier te bereiken. Hij kreeg hierbij creatieve vrijheid, maar moest hierbij wel binnen de krijtlijnen van ons campagneconcept en -strategie blijven (Benieuwd naar de video? Bekijk hem hier!). Boodschap gebracht, missie geslaagd! Een greep uit de comments zet onze resultaten kracht bij. Zo hoor je het ook eens van een ander 😉:

Spetterend resultaat

De comments gaven ons al een voorproefje. Maar de straffe resultaten tonen pas het volledige verhaal. Een gemiddelde CTR van 1,35% en een CPC van € 0,13! Straffe cijfers bij digital natives als je het ons vraagt.

De video van Average Rob werd ondertussen bijna een miljoen keer bekeken en met de SEA-campagne leidden we meer dan 1.000 geïnteresseerden naar de dedicated webpagina. Bewustzijn en betrokkenheid bij de campagne, dubbel check!

https://impulscommunicatie.be/wp-content/themes/impuls