Direct naar inhoud
3 Vacatures

Zeg eens, wat is jouw type?

Blond, krullen, blauwe ogen …  Nee hoor, geen zorgen. Dat hoeven we écht niet te weten. Wat ons meer interesseert is het DNA van jouw bedrijf, de drijfveren van je organisatie of wat jouw medewerkers motiveert om iedere dag het beste van zichzelf te geven … Kortom, welk ‘arche-type’ is jouw bedrijf op het lijf geschreven?

Een archetype is onmisbaar voor het uitbouwen van de merkidentiteit van een bedrijf. Het geeft richting aan je communicatie. Het schept een kader intern en creëert herkenbaarheid extern. Het biedt een houvast en inspiratie. Om te bepalen of een campagne of idee past bij je bedrijf, toets je het eenvoudigweg hieraan af. Zo creëren we één duidelijke stem voor je organisatie, zelfs voor een heel veelzijdig merk.

Een merk dat matcht

Impuls Communicatie specialiseert zich al jaren in merkanalyses. Want als je het ons vraagt, is dit waar iedere vorm van communicatie begint. Tijdens enkele brainstormsessies gaan we samen met onze klant op zoek naar hun DNA, zeg maar de waarden, en de USP’s van het bedrijf. Dat DNA verfijnen we verder en leggen we vervolgens naast de twaalf archetypes van psycholoog Carl Jung. Om er uiteindelijk één over te houden.

Elk archetype heeft zijn eigen kenmerken. Kenmerken die we ook terugvinden in elk bedrijfs-DNA. Wij koppelen—samen met de klant—het DNA aan het juiste archetype. Een archetype dat past bij wie het bedrijf is, en in de toekomst zal zijn. Het verhaal moet immers kloppen en blijven kloppen. Enkel zo kan een merk zijn positie in de markt claimen. Bovendien schuwen we in onze aanpak een grondige concurrentie-analyse niet, want ook daar wordt je merk sterker van.

TRIXXO: van huishoudhulp tot huishoudheld

Ook voor TRIXXO gingen we aan de slag met dergelijke merkanalyse. En onze keuze, die was snel duidelijk. Want wat past er het beste bij een ambitieus, energiek, dynamisch en competent bedrijf als TRIXXO? De held natuurlijk!

De volgende stap? Dat was de doorvertaling van het archetype in hun communicatie, waaronder ook in de fotografie. Van kikvorspersectief tot scherpte-dieptespel, van uitvergroting van de lichaamstaal tot de juiste belichting en stevig schaduwwerk. Zo brengen we de huishoudhulpen van TRIXXO als echte ‘huishoudhelden’ in beeld en leidt het archetype ons voor de beeldvorming steeds de weg. Benieuwd naar meer? Ontdek het in onze case.

https://impulscommunicatie.be/wp-content/themes/impuls