5 rake vragen aan … bestuurder & strateeg Jürgen
Aan rake communicators geen gebrek in ons team, maar soms graven we graag wat dieper in de geest(drift) van onze collega’s … Wat raakt hen tijdens en buiten de werkuren? Collega’s Sara en Pieter gaven eerder al het goede voorbeeld, nu is partner Jürgen aan de beurt. Vijf vragen. Vijf antwoorden. Vijf keer raak!
1. Welke reis heeft jou het meest geraakt?
Jürgen: “Voor mijn thesis ging ik zes weken op onderzoek in Tanzania; een totaal andere wereld en wat mij betreft een echte aanrader. Het doet je beseffen hoe goed we het hier hebben, maar ook hoe je met weinig heel gelukkig kan zijn. Een boost voor je relativeringsvermogen waar ik nog regelmatig aan terugdenk. ”
2. Is er een land dat je steeds kan raken?
Jürgen: “Italië, en meer specifiek de regio Piemonte. Van het landschap, de wijnen en het eten tot de vriendelijkheid van de mensen … Alles klopt. Na een drukke periode, kom ik hier tijdens onze jaarlijkse vakantie direct tot rust. Ook de Italiaanse keuken kan me raken met elke hap: eerlijk, vers en smaakvol. Meer moet dat niet zijn.”
3. Welke sport raakt jou het meest?
Jürgen: “Voetbal. Met twee voetballende zonen kom ik op dat vlak niets te kort! Ik haal ook veel voldoening uit het coachen van onze zaalvoetbalploeg; een vriendengroep van meerdere generaties. De oudjes vormen het bestuur, de jeugd zorgt voor de resultaten. Dankzij een combinatie van vriendschap en talent zijn we zo al opgeklommen tot eerste provinciale. Het ultieme voorbeeld dat een straf team plezier kan maken en scoren tegelijk. Een resultaat dat ik ook op de Impuls-werkvloer steeds nastreef.”
4. Kan een bepaald muziekgenre je raken?
Jürgen: “Melodic techno, een combinatie van techno en trance. Melodisch met een beat, maar op een aangenaam tempo. Kölsch, Einmusik, Ben Böhmer … Ontzettend leuk om op te dansen en om jezelf helemaal in te verliezen. Maar ook Radiohead en Coldplay kunnen mij bekoren.”
5. Welke Impuls-campagne raakt jou het meest?
Jürgen: “Voor mij is de maatschappelijke meerwaarde vooral van belang. Maar binnen onze Impuls-campagnes is het dan nog steeds onmogelijk om er slechts eentje te kiezen. Laaggeschoolden kansen geven met TRIXXO, de modal shift ondersteunen met De Vlaamse Waterweg nv, mensen duidelijk maken dat boeren broodnodig zijn voor de Boerenbond … steeds communicatie met een extra laag, communicatie die (mij) raakt.”